torsdag 10 april 2014

Wooohooo!

Min lätt kaosartade vecka:

Söndag kväll:

  • Upptäcker att jag bokat in samtal med elever-föräldrar samtidigt som jag är på ombudsträff.
    Lösning: Bokar om samtalstiderna.

Måndag:

  • Helt vanlig dag utan missöden.

Tisdag:

  • Två elever slår sig ner för att diskutera bedömning på ett projekt och jag inser att jag helt glömt bort det och det ringer inte ens någon klocka när de försöker friska upp mitt minne...
    Lösning: Jag hämtar deras bedömningar och vi går igenom tillsammans och konstaterar sedan under skratt att jag är i lika stort behov som dem av lov och ledighet.
  • Kommer på när jag ska gå hem att jag dubbelbokat igen. Jag har bokade redovisningar när jag lagt elev-föräldrasamtalen.
    Lösning: rusa till bokningslistan och skriva in nya tider innan jag åker hem.
Onsdag:

  • Ombudsträff på fm.
  • Samtal med elever och föräldrar på em. Två av eleverna säger att deras föräldrar trodde att det var på torsdag, jag förklarar att "nej, det var ganska tydligt i mailet att det är idag". Så vi har samtalet utan föräldrar. När jag senare på em läser ett mail och besvarar det för att sedan läsa svaret jag får tillbaka att vi kan diskutera det på samtalet imorgon börjar jag ana oråd och kollar upp när jag hade bokat in samtalen - torsdag... Pinsamt!
    Lösning: gå hem och skämmas och prata med berörda elever på torsdagen.
Torsdag:

  • Börjar dagen med att ha de ombokade redovisningarna... Problemet är att alla utom en elev var sexor och de kan inte redovisa för de har NP i SO...
    Lösning: inte löst än... Tänker att jag får skämmas offentligt i morgon.
Fredag:

  • Tänker att jag måste kunna avsluta veckan på topp, d.v.s. fredagen är fullbokad som den brukar vara varje fredag. Då borde inget gå fel men vem vet?
Om jag bortser från all förvirring som jag tror har sitt ursprung i stress måste jag ju ändå känna mig stolt. Först för detta:

Anna Lövgren


Bedömargruppen har nu gjort sin sammanvägda bedömning av din meritmapp.

Gratulerar!

Du har genom din argumenterande text och bifogad evidens på ett övertygande sätt visat att du, utifrån kvalifikationskraven för förstelärare,är en särskilt yrkesskicklig lärare som når mycket goda resultat med alla elever. Du är härmed Förstelärarmeriterad.
Du kommer lite senare även att få ett meriteringsbevis som intygar att du är Förstelärarmeriterad
Och sedan för detta:

Kul men läskigt på samma gång, det känns som mycket att leva upp till. Jag väntar ju fortfarande på att någon ska inse och upptäcka att jag är en bluff som inte kan något... Det är så min skruvade hjärna fungerar och så låg är min självbild. Jag tycker ju oftast inte att det jag gör är bra nog och känner mig aldrig nöjd med det jag gör. Det kan ju alltid bli bättre... Jag försöker intala mig att jag är bra och att jag gör bra saker men det är inte lätt. Jag har under det här senaste året faktiskt kunnat stanna en liten stund i känslan av det var bra. De stunderna måste bara bli fler och längre.

/AnnA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar