torsdag 24 april 2014

Slutspurt

Nu är tiden på året när alla elever börjar räkna hur många skoldagar det är kvar på terminen. En del tycker att det är skönt, snart slut på året/ grundskolan och lång ledighet väntar. Andra får lätt panik i ögonen för att det är för lite tid kvar på terminen för att hinna med sina mål. Några tycker att det blir jobbigt med ett långt lov utan tryggheten de upplever att skolan ger. 

Jag som lärare börjar få lite lätt panik, hur ska jag hinna med allt? Jag låg efter redan före påsk, har liksom aldrig kommit ikapp efter NP. Har dessutom nu fått ta över som ämnesansvarig eftersom min kollega gått på föräldraledighet. Hennes tjänst har inte blivit ersatt med någon ytterligare person utan min och andras tjänster har ändrats för att få ihop tiden. Så allt detta sammantaget gör att det känns som om ett stort ansvar har lagts på mina axlar och att jag får dra ett stort lass resten av terminen.

Jag fick idag äntligen tid att skriva ut min #Digiskol badge så att jag kunde sätta upp den på min pepp-vägg, där jag sätter upp bevis på att jag är bra som lärare och uppskattning jag fått från kollegor/ föräldrar/ elever. Jag väntar nu på att få komplettera med min förstelärarmeritering också. Jag inser att jag har kollegor som kan tycka att det sticker i ögonen men jag tänker inte bry mig, jag ska fortsätta vara stolt och visa att jag är det! (Sedan är det ju så att jag behöver kunna titta på väggen när jag tvivlar på mig själv och min förmåga.)

/AnnA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar