torsdag 5 december 2013

Välkommen tillbaka

Idag var första dagen för mig den här veckan. Allt på grund av "herr Calici", först drabbades lilleman och sedan jag. Vanligtvis brukar jag bara bli lite illamående men inte denna gång jag har därför glömt hur trött man blir, hur all energi som har kvar (vilket kanske inte är något i överflöd så här i slutet av terminen) i kroppen liksom rinner ur och försvinner. Igår var jag hemma för att säkerställa att det gått minst 24 timmar för att inte sprida smitta vidare. Jag hade tänkt läsa lite mail och kanske några inlämnade noveller, men det gick inte. Jag somnade hela tiden och sov i princip hela dagen. Då kan man ju tänja sig att jag var utvilad idag - icke. Fortfarande trött och helt urlakad i kroppen men lyckades ändå klara en dag på jobbet.

Dagen började kanonbra med att jag fick min "lucka" i vår personalkalender. Nämligen min wordle av vad mina kollegor skrivit om mig...
Fantastiskt välkomnande att få när man varit nere i sjukhelvetet. Även fast jag själv har svårt att se att alla ord passar in på mig. Min plan är att sätta upp denna på min positiva vägg. Det är väggen vid mitt skrivbord där jag sätter upp alla saker jag får som visar vad jag kan, vad jag är bra på och som visar andras uppskattning. Jag tänker att jag ser ju den väggen minst tre gånger varje dag och om jag får se allt positivt tillräckligt ofta så kanske jag kan börja tro på det också.

Detta lilla hjärta gjorde min dag mycket lättare!

Tack mina kollegor!

/AnnA

1 kommentar:

  1. Åh, vilken bra grej med personalkalender och dessutom en positiv vägg. Vilka bra idéer.

    Sov gott nu så hoppas jag du känner dig piggare imorgon.

    SvaraRadera