lördag 11 oktober 2014

#PedagogiskpubEnköping

Tisdagen den 11/11 kl 17.00 är det premiär för #PedagogiskpubEnköping.

Tanken om att starta en pedagogisk pub i Enköping föddes hos mig för nästan ett år sedan i samband med att jag deltog i #Digiskol och då blev aktiv på riktigt på Twitter. Det var på Twitter jag fick upp ögonen för pedagogisk pub och även hittade till en sida på Facebook. Där kan man hitta denna förklaring till vad en pedagogisk pub är:
En pedagogisk pubafton en gång i månaden till minne av Trevor Dolan.BeskrivningEn vardagkväll för möten, samtal, informellt nätverkande och erfarenhetsutbyte utan krav på prestation eller förberedelse. Visst låter det som något värt att prova?Visionen är inte vår, det var fantastiska Trevor Dolan som presenterade den, och vi tycker det är en vision värd att göra verklighet av. Trevor Dolan, en man som lämnat oss alldeles för tidigt och som betytt väldigt mycket för skolsverige. En man vi vill ära och hedra med dessa regelbundna pedagogiska pubaftnar runtomkring i Sverige.

Vad säger ni om första veckan i månaden, kanske klockan 18, på en pub i din stad? Visst låter det bra? Man stannar så länge man vill, en halvtimme, ett par timmar och går hem stärkt i själ och lärarhjärta.

Vad säger ni om första veckan i månaden, kanske klockan 18, på en pub i din stad? Visst låter det bra? Man stannar så länge man vill, en halvtimme, ett par timmar och går hem stärkt i själ och lärarhjärta.

Min tanke fick ligga och gro, i början av september ställde jag en fråga rakt ut på Twitter och fick svar redan samma dag. Den lokala gratistidningen, Ena-Håbotidningen hörde av sig och skrev en liten notis om mitt initiativ och nu är vi fem lärare från olika skolor i kommunen. #PedagogiskpubEnköping kommer att vara den andra tisdagen kl. 17.00 varje månad på The Players Inn, vi har tänkt oss att varje tillfälle ska ha ett tema att utgå från i diskussionerna. När lokalfrågan var löst och vi kände att det nu blir verklighet skrev Ena-Håbo om det i sin nätupplaga. Vill du läsa kan du göra det här.

Nu när det snart blir verklighet av min tanke/ önskan börjar jag bli lite nervös, tänk om det inte kommer någon?, tänk om det kommer för många? Samtidigt känns det helt fantastiskt och jag är stolt över att jag försöker göra verklighet av mina tankar.

Ses vi den 11/11?

/AnnA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar