lördag 16 november 2013

Sparkol VideoScribe - Första tagningen

Nu har jag testat Sparkol Videoscribe för första gången. Har gjort en början eller ett utkast till genomgång av grammatik. Jag har inte lagt in något ljud än men det kommer kanske i nästa försök. Jag tycker det är hemskt att höra mig själv! Känner mig inte alls bekväm i att höra min egen röst utifrån så att säga, det är inte jag. Jag behöver ladda lite mer mentalt för att fixa det men jag lovar att det kommer. Det är ju ett av mina mål med #Digiskol.

Jag tycker mig se potential för detta program och kommer definitivt fortsätta att utforska mer. Det jag inte undersökt än är om man måste köpa programmet eller kan fortsätta vara "Free user" och om det innefattar begränsningar av något slag. Vet du får du gärna tala om det för mig.

Här kommer även mitt första försök:



4 kommentarer:

  1. Ser väldigt proffsigt ut, tyvärr fick jag inget ljud. Hm?

    SvaraRadera
  2. Oj såg nu att du inte lagt ut nått ljud, läser jämt för fort. Amen dåså, #pust#

    SvaraRadera
  3. Bra! Jag har också gjort några filmer med videoscribe, men hur gör du när du lägger ut dem på youtube? Jag trycker på ikonen längst upp till höger där det står "dela", men det funkar inte... Tips?
    Fröken

    SvaraRadera
  4. Jag försökte också dela och publicera direkt utan att det fungerade. Jag sparade ner filmen lokalt på datorn och sedan laddade jag upp den från youtube.
    /AnnA

    SvaraRadera