söndag 3 november 2013

Inspiration

Sitter på kökssoffan med en kaffe crème brûlée i ljuset av lite värmeljus och tänker på all inspiration och allt positivt bemötande jag fått i mina sociala medier. Det är fantastiskt! Jag vill inte lägga ner telefonen eller stänga datorn. Jag blir glad när det pingar till - någon har svarat. Yippie! Och alltid positivt och uppmuntrande! 



Jag försöker samla ihop mina tankar och få ro att skriva ner en text om vad jag gör för att utveckla min undervisning och en text om vad jag gör för att bidra till ökad undervisningskvalitet på skolan. Det är inte lätt med Jante sittandes på ryggen. "Jag gör väl inget speciellt?, inte mer än någon annan." Men om jag tar min bok och låter mig föras bort en stund till fjärran platser och nya bekantskaper kanske det blir lättare att skriva sedan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar